novashjarta

Alla inlägg den 14 februari 2015

Av Matilda - 14 februari 2015 18:32

igår var vi till haben för att möta logoped och dietist för att se om vi kan få Nova att bli mer intresserad av att äta genom munnen. Nova hade sovtit lite så hon var inte direkt på sitt soligaste humör men det gick iaf. Vi fick börja med att berätta hur vi upplevde problemen, dietisten har vi inte träffat förut och det är en ny logoped fr.o.m nu. Sedan dukade vi upp fika så de fick se hur Nova betedde sig med egna ögon. Nova skötte sig strålande jag har knappt sett henne äta så bra som hon gjorde där!
Den "gamla" logopeden ska vara tjänstledig därav den nya så båda var med och hon tyckte också att Nova gjort stora framsteg så det var kul att höra.
Det var även bra att träffa en dietist för innan har vi bara haft kontakt med dietisten på mottagningen och jag har inte alltför stort förtroende för henne och hon är väl fyrkantig i sitt tänk. Vi kom överrens med dietisten att eftersom hon nu knte hjärtmässigt behöver nögon speciell energimängd så ska vi prova att ta bort nattmaten helt och se om hon blir mer intresserad av att äta. Vi ska även tillsätta två matskedar puré i varje mål ersättning för att se om det hjälper mot kräkningarna.

Idag har hon faktiskt fått i sig hela två teskedar puré via munnen och kex och bulle sen om det är en tillfällighet eller inte... Kräkningarna är väl ungefär samma men det har varit två mål som hon inte kräkts och det var länge sedan sist.

Presentation

Hej
Den här bloggen handlar om mig Matilda, min sambo Lars och min dotter Nova och hur livet ser ut med ett barn med ett hjärtfel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards