novashjarta

Alla inlägg under juni 2017

Av Matilda - 19 juni 2017 11:20

I lördags bjöd vi hit svärmor på middag. Vi grillade kött och åt gino till efterrrätt.

I går skulle jag klippa mig och jag tog med mig Nova för att se om det skulle gå att klippa hennne också. Min syster är frisör så det är väldigt praktiskt!:) Nova har tidigare bara klippt luggen och det under protest så jag var inte övertygad om att det skulle fungera att klippa henne men hon satt så stilla och snällt så det var inga problem. :)

Resultat

Sen var det min tur och det blev lugg denna gången. Har haft samma frisyr länge så det var dags för lite förändring!

Av Matilda - 16 juni 2017 15:37

Sedan sist har Nova fått en ny säng. Hon har tills nu haft en spjälsäng så det var verkligen på tiden med en vanlig säng! Hon verkar trivas bra i den men har inte förstått att hon kan kliva upp själv vilket ju är bra. :)

Annars har det varit fantastiskt väder och vi har tillbringat dagarna ute mestadels. Dock märker jag att humöret är sådär på EM så även om hon inte stoppar själv ska vi nog lägga in vilopauser! Grannen och Nova har blivit bra vänner och skulle Nova bestämma hade hon varit där hela dagarna! Idag gick de till lekparken tillsammans och sen var de också här och lekte på våran gård.

Av Matilda - 12 juni 2017 10:45

Igår var vi på tivoli och Nova åkte karuseller vilket hon tyckte var jättekul så vi fick dra henne därifrån. :)

När vi kom hem ville Nova gå över till grannen och leka. Det är roligt för det hon gör där är att leka med samma saker som vi har hemma men gräset är väl grönare på andra sidan som de säger. Vi var där 1 1/2 timme och jag passade på att prata med mamman i familjen. Nova lekte med dottern som hon kallade syra. :) Rätt första bokstav men annars helt fel men de skrattade gott åt det iaf.

Av Matilda - 8 juni 2017 21:32

Idag var vi till sjukhuset för rutinkontroll som vi göra regelbundet.

Vi var där tidigt så Nova hann leka en bra stund innan. Det roliga är att hon nu tycker att det är kul att gå till doktorn det tyckte hon inte förut!

Sen var det dags för vikt och längd. Hon var 93 cm lång och vägde 13kg med kläder på. Hon följer nu sina kurvor fint!

Sen gjorde doktor K ett ul och hon tyckte att det såg stabilt ut och vi misstänkte inget annat heller då hon är piggare är någonsin men inte alltid det stämmer överens.

Sen gjordes det EKG och blodtryck också. Då det var klart var klockan typ tio i två och vi hade tid hos dietisten 14 men jag tänkte jag börjar sonda henne iaf för hon brukar alltid vara sen. Mycket riktigt hann jag sonda och Nova hann leka innan sköterskan till slut sökte dietisten som inte hade koll på att hon skulle träffa oss 14 då var klocka tjugo i tre! Mötet gick iaf snabbt och vi ska logga vad Nova äter några dagar för att hon ska se om hon får i sig tillräcklig med vitaminer och mineraler.

Av Matilda - 5 juni 2017 11:58

Inte mycket att rapportera dagarna rullar på som vanligt. Men Nova har iaf hittat två nya kompisar som hon har lekt med. Ena kompisen har precis flyttat in i huset nedanför oss och den andra bor på andra sidan vägen. Jag tror att de är 1 respektive 2 år äldre än Nova äldre är de iaf och jag var lite orolig att de skulle tycka att det var sådär kul att leka med ett yngre barn men än så länge har det gått bra. Kul att Nova visar intresse för att leka med andra barn hittills har hon mest lekt för sig själv. :)

Det blev till slut nya utemöbler i helgen och vi hade tur för vi fick det sista bordet och precis när vi köpt det kom det ett annat par som ville ha ett likadant. :) Det regnar dock ute så inga bilder på det.

På torsdag ska vi på ul och för en gångs skull kan jag följa med annars brukar det vara på onsdagar och då jobbar jag. Ska bli spännande att se vad läkaren säger men Nova är piggare än någonsin!

Presentation

Hej
Den här bloggen handlar om mig Matilda, min sambo Lars och min dotter Nova och hur livet ser ut med ett barn med ett hjärtfel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards