novashjarta

Alla inlägg under maj 2017

Av Matilda - 23 maj 2017 16:45

Inser att det är drygt en vecka sedan jag skrev sist men dagarna springer iväg och eftersom vi äntligen har haft bra väder vill man passa på att vara ute hela dagarna. Det har inte hänt så mycket sedan sist iaf det rullar på som vanligt med jobb och dagis. I fredags var vi på avslutning på gympan för terminen var väl sådär kul denna gången. 


I söndags var det strålande solsken och hyfsat varmt så då var vi ute hela eftermiddagen. Nya favissaken ute är att cykla och äntligen har hon kommit på hur man trampar! Moffa var här också och hälsade på. 



 
 
  Idag var jag på jobbmöte och efter att jag hämtat Nova och vi hade ätit mellis hemma så var vi ute tills för en stund sedan det gäller att passa på man vet aldrig när man får se solen igen! Nova cyklade både trehjuling och sparkcykel men sparkcykeln ledde hon mest omkring. 



  Till helgen är jag ledig efter 2 veckor med mycket jobb, kurser och möten så välbehövligt. Vi har inga vettiga utemöbler så tanken är att vi ska åka och se om vi får tag i några till helgen. 

Av Matilda - 14 maj 2017 16:13

Japp nu händer det en del med Nova och mat. Hon har helt plötsligt börjat äta lite mer och mer och idag smällde hon i sig att halvt polarknäcke och en halv ballerina vilket är för henne väldigt mycket och allt kom ner i magen också! Annars har vi haft problem med att maten samlas i kinden och sedan blir den kvar där. 


Annars har det varit mycket med jobbet denna veckan, möte, kurs hela tisdagen också 2 dygnspass på det så har inte funnits tid till mycket annat. Men i fredags kom vi iväg till gympan iaf och det tyckte Nova var kul!

 

Hon åt för första gången upp hela äppelbiten de fick efteråt och lite av korven till lunch!

 

Efter lunchen passade vi på att gå ut och leka i det fina vädret. 


  På bussen hem fick hon sitta på ett vanligt säte i stället för i vagnen.   

Igår jobbade jag dygn men idag har hela em tillbringats i trädgården.


Av Matilda - 6 maj 2017 15:23

I måndag var vi på 3 års kalas åt Novas kusin. Det var kul med på tisdag natt började Nova må illa och sen var magsjukan ett faktum så sedan dess har vi haft sjukstuga typiskt med tanke på att det äntlige blev varmt ute. Både jag och Lars har dock klarat oss även denna gången vilket är skönt när man ska ta hand om Nova! Dock är kräkpåsar en väldigt bra uppfinning i dessa situationer jag har inte behövt torka spya en enda gång. Vi investerade i det när nova kräktes vid matningar.


Lite blandade bilder från veckan.


 

På väg till kalas

       


Presentation

Hej
Den här bloggen handlar om mig Matilda, min sambo Lars och min dotter Nova och hur livet ser ut med ett barn med ett hjärtfel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards