novashjarta

Alla inlägg under januari 2017

Av Matilda - 30 januari 2017 21:56


 
  Hej

Helgen som var blev lugn för min del men Lars och svärfar gjorde klart taket i det som ska bli vårat sovrum är det tänkt eller det saknas lister men annars är det klart. Vi skulle ha varit på dans i fredags men det blev tyvärr inställd i sista sekund. :( Vi har också beställt en ny säng då våran var på upphällningen

Idag utmanade jag Nova så hon fick minsann gå till fröjas när vi skulle fika. Hon åker helst vagn och med tanke på hjärtfelet så får hon göra det oftast men till fiket är det inte långt så det var lagom tyckte jag. Ångrade mig lite då jag märkte hur halt det var men det gick bra. Fikade semla och läsk, vi är lite av stammisar där och han som äger stället känner igen oss.

Med potträningen går det framåt med hjälp av lite mutor. :) Hon får använda ipaden en stund efter varje besök på pottan och det har

Av Matilda - 27 januari 2017 12:09

Hej

Har inte hänt så mycket sen sist det rullar på. Just nu är vi på öppna förskolan och har haft gympa. Idag lossnade det med klättringen lite svårt att klättra ner! Såg att det börjat knoppa i går när jag stannade vid en häck. ?

Lite blandade bilder från veckan.

Av Matilda - 23 januari 2017 14:52

Hej

Idag är Nova bättre men får vara hemma idag också då jag ändå är ledig.

Just nu är vi på väg till stan med bussen. Är less på att bara sitta inne hemma men det är så tråkigt före ute så svårt att hitta på nåt ute! Halt och ingen snö knappt!

Av Matilda - 20 januari 2017 10:31

Hej

Idag är Nova småkrasslig så det blir en lugn dag hemma med pyjamasmys. Eller hon skulle iaf varit hemma från dagis det är hon det flesta fredagar men det blir ingen gympa.

Vi bor i ås och här blåser det banne mig hela tiden men igår tog det i rejält. När vi gick hem från dagis igår så måste det blåst storm i byarna för vissa stunder kom jag inte framåt!

Annars håller vi på att fixa i ordning vårt andra sovrum och vi ska i samband med det också köpa en ny säng för våran nuvarande är sönder och har ett gäng år på nacken.

Av Matilda - 17 januari 2017 16:12

Hej

Det här är favoritsysselsättningen just nu tillsammans med memory. Ska köpa några fler med lite fler bitar de hon har nu kan hon i sömnen tror jag.

Kämpar just nu med potträning det går sådär hon har bajsat enbart på pottan bra länge men nu helt plötsligt har det kommit i blöjan två dagar. Kissar gör hon ibland i pottan men oftast i blöjan.

Av Matilda - 15 januari 2017 10:48

Godmorgon!

Idag åt vi frukost i köket för en gångs skull annars blir det nästan alltid framför teven om jag ska vara ärlig. Lyckades få Nova att äta lite på ett kex också eller det var mest smör som hon åt. :) Spelade också memory som hon fick i julklapp eller försökte iaf hon vill gärna vända mer än två kort åt gången.

Sedan borstade vi tänderna, klädde på oss och gick ut. Sparkad först en liten sväng men det var inget bra sparkföre så vände ganska snabbt och åkte pulka i stället. Var inte jätteskönt ute då det blåste men lite frisk luft blev det iaf. Allt detta hann vi med innan Lars ens klivit upp.

Av Matilda - 13 januari 2017 12:15

Idag är vi på öppna förskolan i Krokom. Var hit för första gången bara för några veckor sedan men sen har vi varit här regelbundet. Börjar dagen med gympa och sedan är det lunch och lek.

Av Matilda - 10 januari 2017 10:54

       

Hej länge sedan sist!

Tänkte göra ett nytt försök att blogga. Gick tillbaka för att se när jag bloggade sist och det var nästan 2 år sedan och det har hänt massor sedan dess. Då skulle vi på möte med förskolan Nova skulle börja på den hösten. Nova har nu gått på förskolan 1 1/2 år och det fungerar över förväntan! Jag har tur och jobbar som jag gör så Nova behöver bara gå ca 20 timmar i veckan. Personalen har varit underbara och sondmatningen fungerar också bra.

Annars har vi hunnit med en ny kateterisering förr förra hösten som gick som den skulle och den högra lungartären har numera en stent. Hon fortsätter ta hjärtstärkande medicin Kaptopril och lanoxin och blodförtunnande trombyl men vid senaste ul såg hjärtat bättre ut och dr har bestämt att det räcker med ul var sjätte månad i stället för var tredje. Vikten har vi äntligen fått bukt med och hon följer nu samma kurva som längden. Kräkningarna är i princip borta vilket är skönt! 

Har också hunnit med treårskontrollen på BVC och hon är nu i fas med vad hon ska kunna. :) Avslutar med lite blandade bilder. 



Presentation

Hej
Den här bloggen handlar om mig Matilda, min sambo Lars och min dotter Nova och hur livet ser ut med ett barn med ett hjärtfel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards