novashjarta

Alla inlägg under maj 2015

Av Matilda - 11 maj 2015 13:46

Förre veckan vara Nova förkyld fem dagar men feber. Hon hade även ett kruppanfall på måndag kväll så vi var in på akuten en sväng men när vi väl kom fram så hade det gått över så de kollade bara lite värden och sedan åkte vi igen. Vi bodde hos svärföräldrarna söndag-onsdag för de rev våra tak och eftersom det var eternittak ville jag hålla mig hemifrån. 


Helgen som var vi till Pappa. Han har haft hand om ett projekt med sjön i min hemby och ett fågeltorn vid sjön som det var invigning till i söndags. Vi var också och hälsade på Novas gammelmormor som blev glad, vi träffas tyvärr inte så ofta. 


Har idag varit på ett första möte med förskolan Nova ska börja på till hösten. Nova tyckte inte alls att det var nåt roligt i början precis som det brukar vara på nya ställen men efter en stund tinade hon upp. När vi skulle gå kom precis barnen in till lunch och då fick jag knappt med henne hem. :)


Mötet gick bra och jag fick bra vibbar från personalen och förskolechefen så det kommer nog bli bra men nervöst kommer det vara. Det som är mest gruvsamt är det här med hur knappmatningarna och hennes kräkningar ska fungera. Är lite orolig för att de andra barnen ska reta Nova för att hon kräks ibland men personalen menar på att det ska gå bra så jag får lita på det. Vi får göra en längre inskolning så att vi ser att allting fungerar också har haben lovat att komma och visa när det gäller maten och hur det fungerar.

Av Matilda - 6 maj 2015 11:37

Som vanligt usel uppdatering. Inte hänt så mycket sedan sist vi har fortfarande inte fått svar på mr vet inte vad det är som dröjer men vi har eftersökt de iaf. Vi har även haft kontakt med fsk som vi har sökt plats på till hösten och vi ska ha ett möte innan sommaren för att diskutera vilka behov Nova har. Det är främst maten hon kommer behöve en extra resurs till sedan är det svårt att veta hur trött hon kommer bli, just nu är hon pigg men det kan ju bli jobbigt med en massa andra barn. Tyvärr kan man inte få en resurs hos dagmamma annars hade det varit det perfekta valet!

I söndags var vi och firade Novas kusin Lowa som fyllde ett år och hon har växt om Nova trots att det skiljer nästan ett år mellan de.

Kräkningarna har varit bättre ett tag i princip borta och det märktes för vid senaste vägningen hade hon gått upp 230 gr på knappt en månad så tillbaka på vikten hon hade innan vi tog bort matpumpen på natten. Nu har vi gjort så att hon får 3 mindre mål utöver de vanliga målen. Just nu är hon förkyld och då kommer kräkningarna som ett brev på posten så räknar med att hon kommer gå ner nu.

Presentation

Hej
Den här bloggen handlar om mig Matilda, min sambo Lars och min dotter Nova och hur livet ser ut med ett barn med ett hjärtfel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards