novashjarta

Alla inlägg den 4 februari 2015

Av Matilda - 4 februari 2015 17:49

Idag var det dags för ul på barnmottagningen, det var tre månader sedan sist. Först fick vi som vanligt ta en vikt och det var nervöst för hon kräks väldigt mycket nu men hon hade gått upp ocb följer sin kurva så det var ok! Vi kompenserar genom att ge extra mat när hon kräkts så jag antar att det hjälper!


Sedan fick vi besked om att nästa steg är en sövd mr i Lund. Förut var tanken att vi skulle göra en kateteriseringe och stenta den trånga lungartären men nu vill de först göra en mr för att sedan ta beslut om det blir någon kateterisering. Läkaren tyckte att vänster kammaren ser ut som den gjort innan ingen försämring men inte heller någon större förbättring. Hastigheten i lungartären var lite långsammare vilket är positivt. 


Annars är det fullspäckat i februari. Ul idag ocg synagis nästa vecka. Sedan har vi möten med nåt som heter flav (förlädrar lär av varandra) med andra hjärtbarnsföräldrar 12 och 26:e. Den 13:e är det möte med ätteamet på haben, den 17:e är det vanliga vaccineringen och 18 månaders kontroll på bvc. 


Sedan ska jag och Lars faktiskt åka själva till Stockholm 21-22 februari en resa som Lars fick i julklapp av jobbet. Nova ska för första gången vara hos farmor och farfar över natten men det ska nog gå bra. 

Presentation

Hej
Den här bloggen handlar om mig Matilda, min sambo Lars och min dotter Nova och hur livet ser ut med ett barn med ett hjärtfel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards