novashjarta

Alla inlägg den 1 februari 2015

Av Matilda - 1 februari 2015 14:36

Här kommer fortsättningen


Jag och Nova flög ner med ambulansflyg och kom ner till malmö vid 1 på natten. Resan tog ca 3 timmar och det var trångt nåt så fruktansvärt jag satt mer eller mindre i cockpit på ett extra säte som inte satt fast, det var inte så kul som nysnittad kan jag säga. Väl framme på flygplatsen var där ingen ambulans den kom en kvart efter och ut kommer en urförbannad chaufför! Sjukt otrevlig var han och bara gastade om att transportkuvösen inte gick att fästa i ambulansen. I stället för att försöka lösa problemet så skrek han om vem som var ansvarig för att infon var fel! Efter en halvtimme så fästa de kuvösen med spännband och åkte i alla fall.


Själv åkte jag taxi in till Lund. Det var en upplevelse i sig för föraren sa att jag släpper av dig vid akutintaget, Okej tänkte jag och hur ska jag hitta då jag har verkligen noll förmåga att hitta och det var som sagt mitt i natten så ingen att fråga på vägen så att säga. Jag ringde iaf på akuten och de kunde som tur var berättta hur jag skulle gå. Nova dök upp alldeles efter mig och då gjordes det ul och div undersökningar. Själv var jag helt slut så jag gick till hotellet men först skulle en pump hämtas ut och så skulle jag pumpa. Jag fick som tur var en vägvisare till hotellet annars vette tusan om jag hade hittat.


På morgonen efter kom Lars ner och när vi skulle gå till hotellet så gick vi ut genom en annan ingång och i stället för att ta höger och gå några hundra meter tog jag vänster så vi fick gå runt hela sjukhuset som sagt urusel på att hitta. Dagen bestod annars av prover och info från narkos och kirurgen Torsten. Op skulle ta ca 4-5 timmar och efteråt skulle vi bli kvar ca en vecka sas det då. På kvällen fick jag möjlighet att hålla henne lite bilder från det. 

     


Fortsättning följer

Presentation

Hej
Den här bloggen handlar om mig Matilda, min sambo Lars och min dotter Nova och hur livet ser ut med ett barn med ett hjärtfel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards